Image Alt

fitness

Interesse in een proefles?

Fitness

Fitness is alles wat u doet om uw algehele conditie te verbeteren. Zodat u lekker in uw vel zit en u fit voelt.
Wij hebben een groot en divers aanbod aan fitnessaparatuur van Technogym om mee aan de slag te gaan onder begeleiding van onze gediplomeerde instructeurs.

Een van onze instructeurs zal voor u een persoonlijk trainingsschema maken naar uw individuele wensen. Om de 6 weken kan er voor u gratis een nieuw schema worden gemaakt. Zo wordt uw vooruitgang gemeten en wordt het lichaam steeds voorzien van nieuwe prikkels. Ook geeft de instructeur uitleg over het gebruik van de Technogym fitnessapparatuur en zal wanneer nodig u corrigeren bij het uitvoeren van een oefening. Verder kunt u ook bij ons terecht voor advies over voeding en/of sportvoeding. Deze begeleiding is gratis voor al onze leden.

Cardio Fitness

Een cardiotraining is een training op een matig intensiteit. Vaak wordt de intensiteit van een training afgemeten aan de hand van de hartslag. Bijvoorbeeld een training op een crosstrainer gedurende 30 minuten waarbij je hartslag niet hoger komt dan 60% van je maximale hartslag. Het doel is dan om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden, om zo conditie op te bouwen of om af te vallen.

Een cardiotraining wordt vaak uitgevoerd op een fitnessapparaat waarbij je de hartslag kan aflezen, maar ook de trainingstijd en het aantal verbrande calorieën. Op deze manier heb je een goed beeld hoe hard je aan het trainen bent.

Krachttraining

Algemene krachttraining heeft als doel om het gehele lichaam sterker te maken en is niet gericht op slechts één spiergroep of beweging (functie). Dit kan in verschillende situaties al merkbaar zijn. Zo zal een sterkere rug rugklachten kunnen voorkomen bij mensen die veel zitten, kunnen allerlei blessures bij sporters worden voorkomen, of kan men in het algemeen een sterkere atleet worden. Ook het verbeteren van fitheid en uiterlijke vorm worden in het algemeen als voordelen ervaren.

  1. Krachttraining zorgt ervoor dat je sterker wordt en spieren ontwikkelt.
  2. Krachttraining helpt bij het verlagen van je bloeddruk.
  3. Het sterkt je botten en verkleint de kans op diverse aandoeningen op latere leeftijd.
  4. Krachttraining is uitermate geschikt om af te vallen. De ontwikkeling van spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller vet verliest, omdat spieren in rust meer calorieën verbranden dan vetweefsel.
  5. Krachttraining zorgt vaak voor een gezonder en energieker gevoel.
  6. Het geeft je zelfvertrouwen een boost.